Ny termin

Nu har terminen börjat igen och vi har jobbat i tre dagar. Jag har fått två nya elever, och det är utmanande och roligt att jobba, som vanligt. Denna helg stannar vi på fasta Åland, eftersom Mats bjöd sina lagtingskolleger på en försenad födelsedagsmiddag igår. Det var väldigt trevligt. I morse sågade Mats ner en av björkarna i trädgården och jag högg medan han fortsatte att såga. Jag håller fortfarande koll på julrosen och väntar på att den ska blomma, men än så länge är det bara knoppar. Vi åkte till Mattssons i Godby och handlade, bara för omväxlings skull sen. Det har börjat blåsa nu på kvällen och det snöar. Det har redan kommit ca 5 cm snö. De har lovat storm i vissa delar av Sverige, så jag hoppas att det inte blir så illa som de har lovat. Här ser det än så länge bara ljust och fint ut, men kattorna vill inte riktigt gå ut. Jag ska hugga resten av björken i morgon, men vi får väl se om allt är översnöat.

Kommentarer

Populära inlägg