Lumparsund

Jag har länge tänkt prova att promenera till Lumparsund. Jag har aldrig mätt avståndet, men det har känts så långt bort, men ändå möjligt, så idag gick jag helt enkelt iväg. Jag skyndade mig lite, eftersom jag ville hinna fotografera innan det blev för mörkt. Jag hann ta ganska många bilder till slut. Jag gillar alla björkar och enar. Det är prydligt och fint i Lumparsund också.
När jag kom fram till Lumparsund skickade Mats ett meddelande och frågade om jag ville ha skjuts hem, eftersom han var på väg hem. Det ville jag ju, eftersom vi då kunde mäta avståndet samtidigt. Det visade sig vara 7km en väg, så 14 km om jag går fram och tillbaka. Det blir ju en ganska lagom sträcka någon gång i veckan. Nu har jag i alla fall äntligen gått till Lumparsund. Nu får jag fundera ut ett nytt mål, som känns för långt borta, men kanske möjligt.

Kommentarer

Populära inlägg