Storm på gång

Det blåser ordentligt idag. Det kändes som om jag hade punktering när jag körde hem, men det var blåsten som gjorde att bilen kändes vinglig. Som tur är är det sydlig vind, så det blåser inte så mycket här. Jag försökte ta en bild av träden, men det syns inte ändå. Jag ville fota den förnyade koppargrytan istället. Jag älskar ljungen som ser ut som små lila bollar, men de brukar säljas ganska sent av någon anledning. Nu finns de i alla fall. Jag tycker att det blev fint.
Jag ville också ta en bild av mina japanska lyktor. Det är första gången jag får så här många och så här mörkt orange. Så snygga. Jag lyckades få förgrunden suddig, men jag tycker att det ser lite stormigt rörligt ut, så jag kan ju låtsas att jag gjorde det med flit. Lyktorna ska jag plocka och torka. Det blir en fin dekoration.
Jag och Helge är ensamma i Lemland i kväll. Han ligger tätt, tätt intill mig. Han är inte förtjust i alla konstiga ljud när det stormar. Mats jobbar och kommer hem först senare.

Kommentarer

Populära inlägg