Snabbtur

Igår åkte jag med Odin till Långnäs efter skolan.
Jag hoppades att jag skulle hinna till optikern och få ut glasögonen, utan att behöva stressa som en galning till Alfågeln. Jag hade tur, eftersom det var tomt när jag kom dit. Jag fick de nya glasögonen med nya bågar.
Härlig stirrbild! 😂 Men strunt i det! Jag fick också glasen bytta i de gamla bågarna, så nu känns det bra att kunna se bättre igen. Jag kan väl visa dem också.
Jag gillar solglasögonen bäst, helt klart. Nå, sen stack jag iväg till Godby. Jag gick till Varuboden, eftersom det brukar vara tomt på folk där. Det var det nu med. Jag hann precis till Prästösundsfärjan.
Det är nog bra att kunna åka fram och tillbaka till stan på en eftermiddag, men man ska nog inte utsätta sig för sån stress ofta. Det var i alla fall skönt när jag satt på Alfågeln och kunde ta det lugnt. Jag är glad att det gick bra i alla fall, och idag har jag haft de helt nya glasögonen på mig, och de känns bra.

Kommentarer

Populära inlägg