Middag på Glada Laxen

Jag har inte ätit på Glada Laxen en enda gång i år. Mats har varit dit en gång i år, dock. Igår for vi dit, så att jag också skulle hinna dit en gång i år. Det är ju snart dags att börja jobba igen, så vi måste ju passa på. Vi beställde tapas till förrätt. Det var väldigt gott.
 Till varmrätt ville jag ha abborre, och Mats valde pepparbiff. Abborren var så otroligt god. 
 Mats tyckte att hans pepparbiff var god också. Jag tyckte också att den såg god ut, men börjar ju hosta och gråta av för mycket peppar i maten, så kan inte äta det. Vi tar ju nästan alltid jordgubbar och glass till efterrätt när vi är på restaurang, och det gjorde vi igår också! Så fräscht och gott.
 Mats tog en kaffedrink till efterrätten, men jag tog en Bailey, och det passar perfekt till jordgubbar och glass, tycker jag. Dessutom kan jag inte sova, om jag dricker kaffe på kvällen. Det var många fina båtar i hamnen på Bärö. 
 
 Vi for hem via Delet sen, och det var så vackert. 

 Det börjar vara slut på säsongen för sommarrestaurangerna, så det var fint att vi passade på att åka till Bärö nu. 

Kommentarer

Populära inlägg