Vacker morgon

Skolan har varit igång i någon vecka nu, och vi bor fortfarande på Brändskär, så länge morgnarna är ljusa och det inte är frost i alla fall. Jag har också en ny rutin, att jag promenerar till jobbet, så ofta jag har möjlighet i alla fall. Det är lite mindre än fyra kilometer, men det är skönt i alla all. I morse var det så vackert och vindstilla. Mats går upp med mig kl. 06.00 på morgnarna, och sedan skjutsar han mig till Marskil ca 07.20.
 Jag har motljus på morgonen. I morse var det ju sjörök dessutom.
 
 Här är vi inne i Marskil. 
 Fler båthus. 
 Gamla postvägen är så fin. 

 Jag såg en stor älg på vägen, med minst sex taggar, men den var så långt borta att den inte syns på bild. 
 Det är fint att promenera nu, så det är bara att njuta. Morgnarna blir mörkare snart, vilket ju också har sin tjusning. Här tog jag en bild på utsikten från mitt fönster vid arbetsplatsen på jobbet. Den är inte så fy skam den heller. 
 Det känns bra med morgonpromenader i alla fall. Jag känner mig piggare hela dagen. Efter skolan går jag tillbaka till Marskil och Mats kommer och hämtar mig. Om han inte är hemma kör jag själv, förstås, och hämtar honom när han kommer med färjan. 

Kommentarer

Populära inlägg