Pilflätningskurs

Denna helg har ägnats åt pilflätning. Det har varit kallt och blåsigt ute, så det har varit lugnt och harmoniskt inne. Som tur är var kursen här på Kumlinge. Redan när jag fick se pilen kändes det att det blir en bra kurs. 

 Det fanns många färger och pilen var perfekt blötlagd. Jag började med använda göra en liten korg som kan vara en gåbort korg någon gång. 

Jag gjorde en dörrkrans sen. Det var ganska svårt, men det känns roligt att ha en jag har gjort själv. 

Jag avslutade gårdagen med att göra en botten. 

När jag kom till kursen i morse var det bara att göra stagen och börja fläta. Jag gjorde en liten korg i vilken bröd eller kaffebröd kan serveras. Jag är riktigt nöjd med den. 
  

Efter denna gjorde jag en liten hög korg, men den blev helt misslyckad, så ful att det inte ens gick att ta en vettig bild av den! 🙂

Kommentarer

Populära inlägg