Juldagen

Mats och jag firade jul hemma, som vanligt. Vi hämtade granris på morgonen och plockade lite på dagen, men sen tog vi det lugnt. Jag hade Teams-träff med mamma och mina syskon och syskonbarn och våra kattor på eftermiddagen, vilket var trevligt. Vi såg sedan på några filmer och drack glögg. Rekommendationen är ju att endast umgås inom hushållet denna jul, så inga glöggäster kom på dagen i år. Granen är fin, tycker vi. 




Kransen på dörren fick en tallkvist och en rosett, så blev den julig också. 




På kvällen åt vi lite julskinka, fiskröra, sill, rom och potatislåda. Efter det öppnade vi julklapparna. Jag fick ett par kängor av Mats. Vi fick också skålar, servetter och ett ljus av Mats mamma. Mats fick ett par vandringskängor av mig. 

 Idag ska vi gå ut och prova våra nya kängor.

Kommentarer

Populära inlägg