Nya glasögon

 Idag åkte Mats och jag till Mariehamn kl. 14.00. Mina glasögon var klara, så Mats släppte av mig vid optikern och körde vidare mot Östernäs, för att köpa kattmat. Jag gick till dörren och drog i den och upptäckte till min förvåning att dörren var låst. Först tittade jag på klockan och sen på öppethållningstiderna, men det skulle nog vara öppet. Sen såg jag en lapp där det stod att bara sju personer fick vistas inne samtidigt. Då fick jag anta att fler än sju personer var inne. Jag väntade ute en stund och tyckte att det var lite kallt, men sen fick jag ju nog komma in ganska snart. Mina glasögon såg inte alls ut som jag kom ihåg att de skulle göra. Jag var faktiskt helt övertygad om att bågarna var helt annorlunda. Så var det naturligtvis inte, men så där kan det vara. Jag kunde ju inte heller ha glasögonen på mig när jag provade bågarna, så det är väl tur att de ser någorlunda ut i alla fall.😂 Jag hade inte lagt märke till att det är någon slags pärlor på dem, men nu är det bara att vara glamorös i fortsättningen. Det viktigaste är att jag ser bättre på både långt och nära håll. De är också riktigt bekväma. Vi hann också till Mattssons på vägen till Hummelvik, men sen hade vi inte så mycket mer tid. Alfågeln går nu, 18.15, och vi är snart hemma. Skönt. Ja, jag ska väl visa glasögonen också, kanske.


Kommentarer

Populära inlägg