Midsommarafton



På midsommarafton badade vi först bastu och sedan kom vår vän Benny hit. Vi hade lövat altanen.

Jag ställde också en bukett på spången.

Vi åkte sedan iväg till Glada laxen med Benny. Jag var midsomrig i vit klänning med rosa bomullströja jag och lila bomullssjal. 
Det var lövat och fint även på Glada laxen.  

Vi valde en förrättstallrik för tre som första rätt. 
De hade även vitlökssniglar. De var otroligt goda. 
Till huvudrätt valde jag pepparbiff. Alla som känner mig vet att jag inte äter pepparbiff, men jag gör det på Glada laxen, för deras är sås med peppar i, inte med hela pepparkorn, som jag inte kan äta. Denna var verkligen god. 
Vi åt en liten efterrätt efter detta, som tur är, för vi var väldigt mätta, trots att vi tog lång tid på oss och åt långsamt. Det ska vara jordgubbar på midsommarafton, och så även denna gång. 
Mycket gott! Jag ville fotografera båtarna i hamnen när vi ätit klart.

Det finns många fina sittplatser för den som inte vill sitta på altanen.

Överallt kan sjön ses i bakgrunden.

En del båtar hade flaggspel, vilket är fint. 

Efter detta beslöt vi oss för att gå upp i tornet.

Utsikten därifrån är fantastisk. Här är själva restaurangen Glada laxen, från baksidan, en bit uppe i tornet. 
Högst uppifrån: 
Solen sken på Delet.
Det skulle vara en fin plats att sova på, om det inte vore för att det skulle vara lite för långt att gå på toaletten! 
Herrarna ser ut att skryta och skrävla i kapp. Det ska jag dock låta vara osagt om det stämmer!Vi körde ut ur båthuset mätta och belåtna med vårt midsommarfirande i alla fall! 
Vi körde hemåt i den vackra solnedgången över Delet. 

Kommentarer

Populära inlägg