Konferensresa

Jag fick ett bidrag från Svenska kulturfonden för att åka på konferens. Konferensen handlar om svenska som andraspråk. Jag åkte till Stockholm i torsdags morse. Konferensen var på Östermalm, så jag hade bokat hotellrum på hotell Kung Carl. Det tog 2 minuter att gå till konferensen, eftersom jag kunde gå igenom Sturegallerian, och sen var jag där. Jag ville bo nära, så att jag skulle slippa att åka tunnelbana eller buss på morgonen och kvällen. Det fanns balkong på rummet. 

Det var dock i inte aktuellt att gå dit, för det var väldigt mycket trafik utanför. Trots det var det mysigt att ha balkong. 

Min mamma och syster kom och hälsade på på kvällen före konferensen, och vi gick ut och åt sushi tillsammans, vilket var trevligt. Sen var det dags för konferens i två dagar. 
Det var intensivt och intressant. Jag fick också många utmärkta tips på läromedel till hösten. 


Konferensen slutade på fredag eftermiddag och jag begav mig till färjan. Det var Cinderella på väg till Sverige och Gabriella på tillbakavägen. Det var en intressant och lärorik konferens och jag är glad att jag fick bidrag för att åka.
Här sitter jag ombord på Gabriella och minns alla gånger jag har åkt härifrån till Kumlinge ända ifrån min tidiga barndom. Ibland med mormor och morfar och ibland med farmor och/eller pappa. Nästan alltid med mamma och min bror och syster, men också med min moster och man och min kusin. Det fanns alltid någon vi kände ombord, och kunde leka med när vi var barn, samt prata med när vi blev äldre. 

Kommentarer

Populära inlägg