En solig dag

Idag har vädret varit helt annat än igår. Solen skiner, himlen är blå och det är varmare! Redan i morse kändes det annorlunda. I byn låg det bara lite snö kvar i dikena. 

Det var tre gäss istället för en stackars ensam gås, som det var igår.
Jag vikarierade som idrottslärare idag, och gick hem direkt efter att jag slutade, eftersom jag inte hade någon handduk i skolan, och således inte kunde duscha där. Jag gick hem och badade bastu istället. Solen sken i hagan.
I skuggan låg det ännu kvar lite snö.
En åker var plöjd och nästan snöfri.
Lite isigt var det ändå på vägbiten som legat i skugga hela dagen. Där fick jag gå på sidan.

Nu är klockan snart 18.00 och solen skiner fortfarande och inte ett moln syns på himlen. Natten blir säkert lite kallare, men det är skönt med lite sol och klar himmel ändå. Det var verkligen skönt att bastu. 


Kommentarer

Populära inlägg