God fortsättning på 2014

Festen igår blev superfin med fantastiskt god mat och trevliga vänner. Här är bordet dukat för fest. Ovanför bordet hängde denna vackra ljuskrona. Kvällen inleddes med bubbel. Vi drack också skumvin ute när vi såg på fyrverkerierna vid 12-slaget och drack till och med champagne när vi kom in. Här hälls fördrinksskumpan upp. Jag tog en lite sämre bild på förrättstallriken, eftersom jag försökte få med dukningen också. Här är i alla fall gratinerad hummer. Supergod var den. Mats är ju skaldjursallergiker, så han hade lagat silltallrik, som alla andra också smakade på efter hummern. Huvudrätten bestod av helgrillad ytterfilé åt de andra och grillad carré åt mig med vitlökssmör och sås. Grönsakerna bestod av grillade majskolvar, tomater och paprika, samt bönor med bacon. Det fanns också hasselbackspotatis, men Mats och jag åt gratinerad kålrot, vilket de andra också tyckte var gott. Till efterrätt fick vi hallonparfait. Fotot blev misslyckat, men jag måste ju visa i alla fall, så det får vara suddigt. Mätta blev vi, och det blev massor över, som vanligt när detta gäng lagar mat. Ett tecken på att festen var rolig är att vi inte kom hem förrän kvart över tre. Med tanke på hur kvällstrött jag är annars!

Kommentarer

Populära inlägg