Storm igen

Idag har det varit ett mycket varierande väder. Det har varit snöstorm, sol, kallt, blitt, sen snöstorm igen, osv. hela dagen. Kattorna har i alla fall hållits inne. Här ligger Holger på husses mage, precis som han gjorde när han var liten. Då hölls han ju bra, men nu måste Mats ofta hålla i honom för att han inte ska ramla av, eftersom han har blivit så stor. Här befinner jag mig på Töftöfärjan. När jag steg ur bilen i Lemland hörde jag hur det dånade i träden, så jag måste gå ner till stranden och se hur det såg ut. Det blåste ordentligt, men solen tittade fram ändå. Nu har jag klippt Mats hår och vi har badat bastu. Vi ska snart äta kvällsmat och sen lägger vi oss nog tidigt. I morgon ska jag försöka få en tid till optikern. De har specialerbjudande på Wickströms, ett par glasögon och ett par slipade solglasögon för samma pris som ett par, så det låter bra.

Kommentarer

Populära inlägg