Äppelodlingar

Idag har det varit en solig och fin dag. Det är fint att åka runt överallt när solen skiner. Idag måste jag stanna till i Vestanträsk. Det är en by som jag åker igenom tre dagar i veckan, så ganska ofta. Jag ser dessa äppelfabriker- och odlingar och tycker att det är ganska otroligt att människor kan försörja sig på äpplen och dessutom anställa andra. Det är företagsamhet. Jag gillar det. Dessutom är det vackert. Jag vet inte hur ekologiskt det är, men jag hoppas ju att äpplena odlas ekologiskt. Jag bara väntar på blomningen, men jag tycker att träden är vackra nu också, med sina knotiga stammar och ordentliga rader. Lägg märke till sjön, eller träsket, på mittenbilden. Här är vattnet som hela Vestanträsk är byggt längs med. De har nog vacker utsikt från alla hus i byn.

Kommentarer

Populära inlägg