Grottpromenad

Jag promenerade i söndags morse. Jag började med stranden och Lumparn, som vanligt.
Det var fortfarande högt vatten.
Det kändes ovanligt kallt i luften, och det låg lite snö på marken.
Här är en gran med naturligt glitter.
Jag ville se hur långt det är om man går upp till Bistorpgrottan och ner igen. Det är inte så långt, faktiskt, men det är ju ansträngande, eftersom man måste klättra och hålla i sig och dra sig uppför på många ställen. Det är dock värt det!
Jag gick upp till platån varifrån man ser ut över Lumparn också. Det var så vackert.
Det var första gången jag vände och gick tillbaka, och det var också intressant, eftersom man upptäcker nya saker när man tittar från ett annat håll. Jag har i och för sig lagt märke till denna mossa förut, men jag tycker att den ser skojig ut.
Efter att jag kommit ner från berget igen, tänkte jag gå en runda till, men då kom en massa bilar med män i körande. De hälsade artigt och log och jag ville ju inte störa deras jakt, så jag gick hem. Mats och jag åkte och handlade lite och sen hälsade vi på hans föräldrar, så det blev en trevlig dag. Jag var för trött för att promenera igår, och idag kom jag hem sent efter ett sent möte, så jag ska nog försöka gå en sväng i morgon igen.

Kommentarer

Populära inlägg