Corona och vår

I skolan har vi just nu bara några elever. Resten är hemma och blir fjärrundervisade. Det är en ny situation och vi får väl se hur länge det varar. Förhoppningsvis får man snart fram ett vaccin mot Covid-19, men ännu är allt ganska osäkert. Vi måste vara positiva och hoppas på det bästa bara. Våren framskrider i alla fall. Jag har sått tomatfrön och ser fram emot att äta solvarma minitomater i sommar.
Jag har också sått basilika och persilja. Basilikan har redan grott, men persiljan tar ju lite längre tid på sig.
Idag ska jag så gräslök och påskgräs. Det är alltid kul att ha påskgräs i skolan. Mats och jag har börjat experimentera med surdeg också. Mats bakar rågbröd och jag har en surdegsrot, som började som en rot på rågmjöl och sedan har jag matat den med specialvetemjöl.
I morgon ska jag se hur brödet blir, när jag bakar med roten. Ta hand om er, och håll avståndet, samt tvätta händerna! 🤲🤝👌

Kommentarer

Populära inlägg