Stadsdag

Jag har inte varit till optiker på 1,5 år. Det är för lång tid, men det är svårt att få en tid. Jag försökte på sportlovet, men den jag pratade med skrattade åt mig, eftersom de hade så fullbokat, vilket var lite förargligt, men nu fick jag det att passa med besiktning och däcksbyte i alla fall. Det förargliga är att jag måste dit igen för att få ut de nya glasögonen. Jag vill ju undvika att åka till stan över huvud taget så länge det är förenat med smittorisk. Vem vet hur många bakterier och ”virusar” jag fått på mig idag. Jag har ju försökt att undvika att vara i närheten av folk, men det går inte att hålla avståndet, särskilt hos optikern, som sitter nära nya människor varje halvtimme. Stackars henne! Nå, förhoppningsvis har vi båda lyckats att inte smitta varandra. Det var lättare på besiktningen. Där hade de placerat ut sittplatser. Det såg himla mysigt ut.
Problemet var att det har varit iskallt idag. Jag har frusit precis hela dagen. Jag stod och huttrade, istället för att sitta i de fint ordnade stolarna. Det har ju knappt varit kallt i vinter. Jag tittade på min vinterjacka igår och funderade på om jag skulle ta den. "Nej, jag blir bara svettig", tänkte jag. Jo, men visst. Idag har det haglat, snöat och stormat. Jag valde verkligen rätt dag att byta till sommardäck också! 😂 Nåja, det är skönt att ha fått allt gjort. Jag köpte kattmat och hann med en runda till apoteket också. Jag ser verkligen fram emot att jobba i morgon!

Kommentarer

Populära inlägg