Kristi himmelsfärdshelgen

Det var skönt med en längre helg. Vi åkte till Brändskär i torsdags och tog Helge med oss. Vi fortsatte att greja med köket, och jag bytte lakan, tvättade fönster och golv, och kunde äntligen plocka in kärl i köket.
Det är ju inte helt klart ännu, men skåpen kan användas i alla fall. Våra gäster kom i fredags. Jag hade bakat en citronpaj. Den var riktigt god.
På lördag morgon kämpade vi alla fyra med bautaskåpet. Tack vare goda vänner är det nu på plats.
Vi badade bastu och tog det lugnt i söndags, vilket var skönt. Jag har väl inte fotat tomatplantorna på ett tag, så här kommer lite kart.
Jag ser fram emot att föra plantorna till Brändskär och att plantera om dem, så att de får lite mer utrymme. Vi tittade på sista avsnittet av Robinson igår, och det var så fruktansvärt spännande. Vi hejade på Micke, så klart, och det var helt otroligt att han vann. Det är ju så himla roligt. Nu är det bara två veckor kvar i skolan. Det känns konstigt att ett helt läsår har gått och att det är sommarlov snart, men det ska bli skönt samtidigt.

Kommentarer

  1. GRATTIS ULLA-KARIN till 10 år med Din blog, och TACK för 1052 inlägg genom åren där Du generöst har bjudit på Dig själv!
    Mvh Kent i Malmö

    SvaraRadera
  2. Tack, snälla Kent för dina vänliga kommentarer! Jag är så glad att du läser bloggen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg