Gardinbyte

Jag har städat undan julen lite efter hand. Idag tog jag ner gardinerna. Det var det sista. Jag tog också fram Marimekkogardinerna. Jag började stryka dem, medan vi tittade på skidåkning. Jag strök dem och la dem på soffan, eftersom jag ville sätta upp alla på en gång sen. Helge hoppade sedan upp och jag skulle aldrig ha trott det, men han la sig mitt på gardinerna. Han var ju så söt, så han fick ligga kvar tills han tröttnade. 
Jag hängde upp dem när han hoppade ner. Man kan nog se att de blev lite skrynkliga, men jag ska spraya lite vatten på dem i morgon, så ordnar det nog sig. Jag är riktigt nöjd med dem. 
Jag har tyg kvar och gillar inte när det glipar mellan gardinerna, så jag ska sy en gardin till. Jag vill också ha likadana i köket, men jag tror att tyget räcker till det med. 

Kommentarer

Populära inlägg