Brändskär

I torsdags bestämde vi oss för att flytta ut till Brändskär för sommaren. Vi förde Helge med oss.  Mats hade förberett allt för middagen innan, så vi behövde bara laga den när vi kom dit. Det var verkligen lyxigt och gott. Fyllda paprikor med skinka, grillad brysselkål, grillad grisinnerfile och köpt bearnaisesås. Allt var gott, utom bearnaisesåsen. Jag föredrar vanlig, varm och hemgjord sås. Bortskämd, jag vet! 


Det är fortfarande ganska kallt på nätterna och på morgnarna, men ljuset gör att det går att åka till jobbet på morgonen och hit igen på kvällen. Vi har inte kunnat ta hit tomatplantorna, eftersom det är för kallt, men vi får föra hit dem när det blir varmare. Igår hade vi vårstädning, förutom för fönstren, som får vänta lite. Det ser fint ut när alla mattor hänger på vädring. 

Vi badade bastu efter att vi städat och sågat. Till middag blev det hemgjorda älgburgare med ketobröd. Mats bror och fru kom på middag och vi hade en jättetrevlig kväll. Idag har Mats gjort en vägg bakom grillen, men den glömde jag att fotografera. Jag får ta en bild och visa. Jag har städat lite och fortsatt att släpa sly och lägga på hög. Det finns en del kvar, så jag blev inte klar, men lite bättre blev det i alla fall. Jag sådde också lite blomfrön och prydnadspumpor. Jag sådde några sommarblommor bland penséerna. De blir ju lite förvuxna på sommaren, så då kanske de andra hinner växa till sig. Det ska bli kul att se om det blir något.

Vi har också badat bastu och simmat. Just nu är vi på Kumlinge och ser på Formel 1, tvättar och diskar. Vi ska äta när vi kommer tillbaks till Brändskär. 

Kommentarer

Populära inlägg