Valborgsmässoaftonsskymning

 Det blev en lång rubrik, men jag måste visa hur fint det var i skymningen igår. Jag åkte hem efter majbrasan och Mats åkte till Kastören en stund och träffade kompisar efter att ha lämnat av mig på Brändskär.

Jag och Helge satt inne och myste med batterislingorna tända. Mats kom hem innan det blev mörkt. Båten syns faktiskt i glasdörren. Vi tittade på ett gammalt avsnitt av House innan vi gick och la oss. 
Idag har vi jobbat på med att såga ved (Mats), och bära till huset och kasta det under huset (jag). Det är bra att vi har ett förråd. Vi håller fortfarande på och reder upp efter Alfrida, och det finns många nerfallna tallar kvar. Nu ska vi vänta på att disken torkar och ställa in den, och sen åker vi snart tillbaka till Kumlinge. 

Kommentarer

Populära inlägg