Begravning

I fredags åkte jag till Sottunga på begravning. Min mosters man dog i, visserligen hög ålder, men ändå alltför snabbt. Som människor en tycker om alltid gör. Jag åkte till Långnäs på Odin, tillsammans med min mamma och syster. Där tog vi och annan släkt Knipan till Sottunga. Begravningen var fin, om man kan säga så, men det var många ifrån byn, många vänner och släktingar där. Jag måste åka tillbaka ganska tidigt för att hinna hem till Kumlinge. Jag åkte till Överö för att invänta Odin. Det finns ingenstans att gå in där, så jag hade regnkläder med mig. 
Jag behövde inte alls vänta länge, så jag hade inte ens behövt byta om, men de hade lovat ösregn, så det var lika bra. Här kommer Odin. 
Jag hade uppdraget att söka upp vår vän, som satt på färjan och skulle åka upp med mig. Vi hittade varandra och när vi kom till Snäckö åkte han sedan med mig till postbron, där Mats redan väntade för att köra ut oss till Brändskär. Där väntade två vänner till, och medan de badade bastu lagade jag sallad. Sedan lagade Mats mat, när herrarna badat klart. Det blev en lång dag, fylld av kontraster, men sådant är livet. Jag var trött och gick och lade mig ganska tidigt i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg