Syskonträff


Igår hade Mats och hans syskon, med respektive, sin årliga syskonträff. Det var Mats tur att ordna i går. Jag dukade fram inne, så att det bara skulle gå att bära ut när det var dags att äta. De började med bastu, i omgångar, så det fanns tid för mig att förbereda. Mats hade gjort en fiskröra till förrätt . Den serverades på stekta skivor Malaxlimpa. Det var så gott. 
Jag glömde att fotografera huvudrätten, antagligen för att jag åt med så god aptit! Mats grillade hjort- och älgfile. Hans bror stekte nypotatis på Muurikkan, och jag serverade sallad med örtsås. Mats gjorde också bearnaisesås, så han hade fullt upp. Till efterrätt hade jag bakat Silviakaka och serverade den med lemon curd, vispad grädde och blåbär. Vi drack kaffe till. 

Det var en verkligt trevlig kväll, med mycket prat och skratt. 

Kommentarer

Populära inlägg