Promenad och frön

Det har tagit lång tid att bli frisk efter förkylningen. Den var seg. Konditionen försvann dessutom helt och hållet. Jag tog en promenad i onsdags, men blev helt slut och måste vända efter apoteket. Igår vilade jag, men idag ville jag försöka att gå lite längre. 
Jag har glömt att skriva att jag fick Icebugs av Mats i julklapp, och snön smälte ju lagom, så att jag inte har kunnat prova att gå med dem. Nu har det snöat lite, så idag var det dags. Jag vill ju inte gå om det inte är tillräckligt med is eller snö, eftersom dubbarna nöts bort då. De är fodrade, så att inga sockor behövs, bara strumpor, vilket är skönt. Jag hade också min reflexjacka, som jag fick av Mats i fjol, eftersom det fortfarande var mörkt när jag gick ut, vid åttatiden. 
Jag gick mot Kastören, för det är fint att se sjön. 
Solen började så småningom gå upp. Detta fotografi tog jag vid kommunens rastplats. Jag hade tänkt gå över Snäckö banken, men det var varken snö eller is på den, så jag vände.
Det ljusnade allt mer. Jag kände ändå att jag orkade mer än i onsdags, så det var skönt. När jag kom till byn lyste månen så stor. Den ser dock liten ut på bilden. 
Detta är Stenlunds, ja, vad det nu kallas, det är ju inte en lada, så jag vet inte. Det är dessutom Dansos som nyttjar huset nu, tror jag. Jag vet inget om ägoförhållanden idag i detta fall. Jag var i alla fall inte helt slut när jag kom hem, så det var skönt. 
Idag har jag faktiskt sått paprika- och chilifrön. 
Det känns spännande och roligt. Tänk att det redan är dags för tidiga vårsådder. Om en månad ska jag så några tomatfrön också. Inte många, men några plantor vill jag ändå ha, fast vi inte har något växthus nu.

Kommentarer

Populära inlägg