Mera snö

I morse när vi vaknade såg vi att det snöat på natten. Jag tänkte att jag inte behövde ta mina ice bugs, eftersom det inte brukar vara halt när det är mycket snö. Så fel jag hade. Jag promenerade iväg med stövlar, eftersom jag tänkte att det ändå är bättre än att få våta fötter. När jag kom till backen upp mot byn halkade jag omkull och föll handlöst, utan minsta möjlighet att göra något åt det. Jag slog mig dock inte det minsta och kände ingenting. Jag var rastvakt på lunchrasten i skolan sen och höll på att halka omkull på skolgården. Det var helt fruktansvärt halt under snön. När jag skulle gå hem halkade jag omkull just på skolgården. Sen höll jag på att halka igen, precis innan jag kom till stora vägen. Då sträckte jag mig bak på låret, eftersom jag halkade framåt. Det gjorde fruktansvärt ont denna gång. Dessutom gjorde det ont i handen. Jag gick extremt långsamt efter det och bestämde mig för att alltid ta mina ice bugs när det är snö hädanefter. Så här kommer lite bilder från min hemväg. Just efter att jag tog detta halkade jag. 
Här är jag vid Stenlunds. 
Det var inte plogat efter Annagården, så det gällde att ploga med fötterna sista biten😄
Det snöar fortfarande, men så här ser det ut utanför vardagsrumsfönstret nu. 
Alla vill ha vår nu, men detta är ju inte något ovanligt väder i mars egentligen, eller ens i april. Vi får väl se hur länge vintern varar och se fram emot våren lite till. 

Kommentarer

Populära inlägg