Julklappar

Vi har firat en fin jul, både med vänner och hemma med Helge. Här är en bild av årets julgran.


Jag fick många fina julklappar. Av mamma fick jag en matta och en poncho som hon har gjort själv. Så fina. 

Av min syster fick Mats och jag skumvin och jag fick dessutom två klänningar. 
Skumvin fick vi också av våra goda vänner, samt en kökshandduk. 
Vi fick citrongravad sik och sikrom av våra fina gamla vänner, men de satte vi genast i frysen för att kunna lyxa till det även efter jul. Av en annan god gammal vän fick vi varsin kudde och grytlapp som hon gjort själv. 
Av min svärmor fick vi ett varsitt par yllesockor, men också en lunch på restaurang, som vi ska få på torsdag, då vi ska till stan.

Av Mats fick jag lyxchoklad och en bild på stövlarna jag hade önskat mig och som han fick beställa. De kommer efter jul. Jag har haft sådana förut och de är perfekta vinterstövlar att ha här hemma på Kumlinge. 
Jag är otroligt nöjd med mina julklappar och även med julen. Vi har ätit gott och vilat, men även umgåtts med vänner. 

Kommentarer

  1. SIKROM MMMM!!! Så himla lyxigt det låter. Och så fint med alla kreationer, helt underbart att få hemskapade julklappar. Jag har fått stickade strumpor som är såååå vackra av min svärmor och en underbar poncho från min mamma. Och i övrigt är vi inte så händiga :)

    SvaraRadera
  2. Ja, sikrom är otroligt gott och lyxigt! Det är verkligen fint med hemgjorda julklappar, så jag uppskattar verkligen dem. Köpta också så klart! Det är så roligt att laga egna julklappar, så det är nästan själviskt av mig att ge bort sådana!😊Jag är säker på att du och din mamma gör riktigt fina saker också!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg