Solen visar sig

Igår var vi till huset och tittade till det. Mats hämtade också sin snöskoter. Det var lite älgspår i snön vid bastun, så älgarna finns någonstans i skogen i alla fall.
All snö hade redan smält ner till nästan ingenting och det var fullt med vatten i alla diken när vi körde runt och tittade. Så här såg det ut vid Lerö:
I morse åkte jag till gymmet och tränade, samt sprang 3 km. Jag vattnade också blommorna som jag har i mitt klassrum. Nu är nästan all snö borta, så det ser ganska grått och trist ut.
Solen har i alla fall varit framme idag, så det är skönt. Mats har varit till stan och jobbat och kommer förhoppningsvis hem med tvärgående. Man kan ju inte boka från eller till Överö, så man kan ju aldrig vara säker på att man kommer med, men förhoppningsvis ska han väl komma hem när han inte har ringt. Jag har lagat en soppa på stekt malet älgkött som innehåller lök, vitlök, kål, riven färsk ingefära och en pressad lime, samt buljong. Den blev riktigt god, så hoppas att Mats tycker om den också.

Kommentarer

Populära inlägg