Födelsedagskryssning

Det var länge sedan jag bloggade nu, men jag har inte tagit några fotografier på ett tag. Det har varit mycket varmt länge, och det blir lätt att man tar det för givet. Idag har jag i alla fall tagit lite bilder. Vår gode vän E har fyllt år, och vi har firat hennes födelsedag på Rosala II mellan Enklinge och Kumlinge. Det var riktigt originellt och trevligt. Vi har också varit på Brändskär idag, men jag ska ta lite bilder i morgon och berätta om alla förändringar där då. Här är i alla fall lite bilder från dagens födelsedagsfest. Vi fick gott grillat kött med coleslaw, grillade champinjoner med brie och sallad, samt kryddsmör. Mycket gott. Här är G, S, jag och E, som var den som fyllde år. Med på kalaset var också Mats, som tog bilden, B, och A. B och A ansvarade för fartygets framfart, så det blev inte så mycket skumvin och vin för dem, men vi andra skålade glatt på akterdäck, medan vi åkte mellan Kumlinge och Enklinge. Rosala II är ett trevligt fartyg, och jag har ju skrivit om det förut, då jag har åkt och hälsat på mormor på Enklinge. Nu blev det inte att stiga iland alls, utan vi satt ombord hela tiden. Här är aktern. Det har varit en fantastiskt varm och fin kväll, en sommarkväll som förr i världen, då man kunde sitta uppe hela natten utan att få kallt. Jag måste till och med sitta i skuggan en stund, för ljuset var så starkt att det gjorde ont i ögonen. Vilken underbar sommar! Jag tog också några bilder på fiskehamnspiren i Kumlinge i kvällssolen. Det har varit en fin och rolig kväll. Mats och jag njöt också av cykelfärden hemåt, för det är lite svalare i kväll, än många andra kvällar när vi har cyklat. Det var bara 19-20 grader, istället för de 25-26 grader, som det har varit de sista veckorna. Man ska ju njuta av värmen, och det gör vi också, men det var ändå skönt att cykla i kväll, med tanke på att det var över 30 grader när vi cyklade till färjfästet i eftermiddags. Jag hoppas ändå att det fina vädret håller i sig tills skolorna börjar, för det var kallt så länge i juni. Ja, det var ett fint kalas, och en fin kväll, så vi har njutit ordentligt i kväll.

Kommentarer

Populära inlägg