Lagunen

Jag var ut på sjön idag, med morfars båt, som nu tillhör min morbror. Här är en bild av båthuset. När vi var små åkte vi ofta till en holme, som egentligen heter Gräsören, men som vi alltid har kallat Lagunen. Idag åkte vi dit igen med mamma, min bror och hans barn och min syster. Mats har varit till stan en sväng, så han var inte med. Det sköljer in vatten när det blåser och det är så djupt att det blir som en liten varm sjö innanför bergen. Det är verkligen vackert, precis i kanten på Delet. Jag simmade tre gånger, både i Delet och i Lagunen. Det var en fin och varm dag. Sommar!Det är djupt på utsidan av Gräsören, men det är rent i vattnet. Det ser fantastiskt ut med dessa alger, som är ljusgröna, som algerna var förr. Den är mjuk, men sträv och gör att man lätt kan ta sig uppför kanten igen, trots att det är halt på berget. Jag har inte varit till Lagunen på ca 20 år, så det var riktigt fint att åka dit igen. Det är så skönt att värmen har kommit. Nu har Mats kommit hem igen, och vi ska se på den andra semifinalen i fotbolls-VM, dvs. matchen mellan Holland och Argentina.

Kommentarer

Populära inlägg