Spegelblankt

Jag åkte hem direkt efter planeringen idag, men det blev ju ändå ganska sent, så jag bytte om hastigt och gick ut och gå. Typiskt mig, så glömde jag ju ficklampan igen, fast jag visste att jag måste ha den. Nåja, det fick gå ändå. Jag tog småvägarna först och gick på bilvägarna sen. Först gick jag förstås ner till Lumparn. Det var spegelblankt och rosa, så fint.
Fina moln och träd vid skogsstigen.
Jag har länge tänkt testa en ny väg, och idag gjorde jag det. Jag trodde nämligen att det var en bilväg. Det var ingen spektakulär natur där, men lugnt och fint.
Det syns ju hur rosa himlen är också. Vägen är lång och jag trodde att jag kanske skulle komma fram till några hus, eller Lemlandsvägen, men den tar slut mitt i skogen. Det är alltså en traktorväg. Det såg ut som om det gjorts för att köra ut skog på, för det var uthugget och ljust och fint att gå där. Jag traskade tillbaka samma väg jag kom. Det var dock riktigt lagom, för efter en stund var det ganska mörkt.

Kommentarer

Populära inlägg