Sommarlovets sista dag

Jag började i och för sig jobba i fredags, men det har ändå känts som sommarlov. I morgon börjar dock eleverna, så nu är sommarlovet officiellt över. Som tur är känns det bra. Jag behöver ju inte lämna Kumlinge. Min syster åker tillbaka till Stockholm i övermorgon. Mamma åkte redan tidigare, men hon är pensionär, så hon kan ju komma hit när hon vill. Allt har sin tid. Snart stänger sommarrestaurangerna. Jag och min syster passade på att gå till Kastören idag. Det var gott som vanligt. Till förrätt åt vi havssallad.
Till varmrätt åt vi kött med bearnaisesås.
Å, vad gott allt var. Vi var egentligen mätta, men jordgubbar, hallon och glass hör sommaren till, så det fick det bli.
Jag har bestämt mig för att cykla till jobbet nu, när jag har fört allt som jag skulle ha med mig till skolan. Det ska bli så roligt att träffa eleverna.

Kommentarer

Populära inlägg