Svalare vattentemperatur

Denna vecka har jag varit till jobbet en sväng, vilket känns oerhört bra. Jag ser fram emot att börja jobba. Vi har också haft gäster. Vi lagade en tack-middag i måndags, som tack för hjälpen, då våra vänner hjälpte oss med att få vatten till Brändskär. Jag tog dock inte en enda bild, eftersom jag hade så mycket att ordna med, eller så kändes det. Det var dock riktigt trevligt. Idag kom min syster hit och åt tacos med mig. Mats for till stan i morse och började jobba. Tur att det är en kort första vecka för honom. Ja, det drar ihop sig. Helge och jag är kvar på Brändskär ännu ett tag, men sen ska vi flytta till fasta Kumlinge. På söndag måste jag åka till Lemland, eftersom lanskapsregeringens kick-off börjar så tidigt på måndag morgon, att vi inte kan åka härifrån på måndag morgon. Vi lärare i Kumlinge ska ändå utnyttja kvällen till att spela minigolf och äta hamburgare tillsammans. Jag simmade just, eftersom det är så varmt i huset, och eftersom vattnet är betydligt svalare än för en vecka sen, så känns det skönt att gå och lägga sig i ett varmt hus nu.

Kommentarer

Populära inlägg