Soppa och Helge

Idag bestämde jag mig för att göra soppa på grönsakerna som blev över från helgen. Jag kan inte äta upp allt annars. Här är en bild av soppan när jag just satt på den.
Den ser ju färgglad och fin ut. När den blev klar såg den ut så här:
Den är ju inte lika fin, men verkligen god. Jag ska låta den stå tills imorgon, för soppor är godare om de får stå, precis som grytor. Jag kanske ska ge er receptet också, ifall ni också har en massa grönsaker hemma som behöver tillagas:
Annars är Helge lika söt som vanligt.
Jag tycker att det är skönt att få vara med honom och att han slipper resa.

Kommentarer

  1. Ser jättegod ut på första bilden men sen ser den inte så god ut men det är ju så med grönsakssoppor. Kan i alla fall tänka mig att den var god. Ser så skönt ut när Helge ligger så där. 😁

    SvaraRadera
  2. Nej, de förlorar ju färgen vid kokning, tyvärr!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg