Vardag

Igår köpte jag kål och malet kött. Jag brukar tycka om kålgryta på hösten. Det har ju inte varit kallt, men nu blev jag sugen. Jag har lagat den i kväll, och ska äta den i morgon.
Jag fick också ett bokpaket på posten i dag, så nu har jag två bra böcker att se fram emot.
Jag kunde inte ens vänta på att de kommer ut i pocket, utan ville ha dem genast. Nu ligger Helge här bredvid mig på soffan. När jag går och lägger mig kommer han med och ligger i fotändan. Mysigt. Jag har börjat på en ny stickning. Det är inte så att jag inte har påbörjade stickningar, men det är roligt med ombyte. Detta garn är också så tjockt att jag kan sticka, fast jag har glasögonen på mig. I vanliga fall låste jag ta av mig glasögonen.
"Vi" väntar på Halv åtta hos mig. Det är alltid kul att få lite inspiration. Alldeles nyss öste det ner, men det är varmt och skönt inne. Detta är en helt vanlig vardag, med andra ord. Så skönt. Det gäller att påminna sig ibland, hur bra man har det.

Kommentarer

Populära inlägg