Födelsedag och midsommar

Jag fyllde år i torsdags, och vi for till Kumlinge gästhamn i år. Vi hade i förväg beställt en silltallrik till förrätt. Den var verkligen god.
 Det finns ju inte så många varmrätter i år, när restaurangen inte kan vara öppen, på grund av Corona, men vi provade på en nachostallrik, och det var gott. 
 Det var en så vacker kväll också. 
 



 Det var inte mycket folk där, men vi träffade några vi känner. Det var lätt att hålla avståndet i alla fall. Dagen efter var det sedan midsommarafton. Vi åt god sikröra på Malaxlimpa till frukost. Lyxigt och gott.
 Vi blev sen bjudna till goda vänner på midsommarafton. Vi fick väldigt god mat och hade det trevligt. På midsommardagen tog vi det lugnt och badade bastu. Igår sågade Mats stödpinnar till mig, så nu har tomatplantorna stöd och det finns stöd till ärtorna när de blir så stora.
 Jag påtade också ner några nypotatisar, som hade blivit gröna, men jag har ingen aning om det blir något av dem. Idag jobbar Mats med ett av sina uppdrag, så jag ska läsa och ta det lugnt.

Kommentarer

Populära inlägg