Sommarlov

Det var ett tag sen jag skrev igen. Under tiden sedan jag skrev har allt ändrats på bloggportalen, vilket är jobbigt så här i början. Det tar ju lite tid att lära sig, trots att jag märker att det har skett en förändring till det bättre. Jag får fortsätta att forska i detta, men publicerar detta inlägg ändå nu.
Nu är det sommarlov, och jag och Mats har börjat med spångarna, som vi har velat göra i flera år.
 Jag har sytt gardiner till Brändskär också. Det blir så hett på somrarna, att vi måste ha gardinerna för på eftermiddagarna och kvällarna när solen skiner. Det är också somrigt och fint med vita gardiner. 
 Vi har tagit hit våra krukväxter i år, så att vi inte ska behöva åka och vattna dem så ofta. Det ser ju också hemtrevligt ut. Jag byggde en odlingslåda, med hjälp av Mats, och nu har vi också tomaterna, persiljan och basilikan här. 
Jag har också sått ärter och sallad i lådan, så vi får se när de dyker upp. Jag har också planterat ut chiliplantor, som jag fick på avslutningen av elever. Så gulligt av dem! Jag fick choklad också, men den kan har vi redan smaskat i oss.
 Idag är Mats i stan. Han har ett möte och lite ärenden, så han kommer hem först i kväll. Jag körde honom till Marskil igår och ska hämta honom när färjan kommit i kväll.  Nu ska jag fortsätta att läsa min kriminalroman, som är ruskig och ruskigt bra, och njuta av att det är sommarlov. 

Kommentarer

Populära inlägg