Varmt och vindstilla

Idag har det varit 30 grader, även på Brändskär. Det är ganska otroligt. Mats har möten i stan i morgon, så han åkte till Lemland kl.14. Där finns det luftkonditionering, som tur är. Jag tvättade en maskin kläder, hämtade is, och sen åkte jag tillbaka till Brändskär. Jag var och handlade också, men behövde inte så mycket. Vi äter helt klart mindre när det är så här varmt. Jag har tagit några bilder av odlingen igen. I morse åt vi varsin Tiny Tim röd tomat.
 Gott! Vi har mycket persilja också. 
 Vi bara väntar på att få ärtor att äta som godis, men de är på god väg. 
 Jag har just varit och simmat, för att svalka mig lite, innan jag går och lägger mig. Det är så fint ute nu. 

 I morgon ska jag vattna och sedan  baka. Jag ska städa lite inne också, och faktiskt måla lite. Nu när det är så torrt separerar bräderna från varandra, så jag måste fylla i glipor. Jag ska också laga sallad och sen hämta Mats när han kommer med färjan. 

Kommentarer

Populära inlägg