Buffalo

Igår var det riktigt varmt och vindstilla på morgonen. Vi bestämde oss för att åka till Buffalo med vår gode vän B. Vi tog vår båt till hans båthus, och sedan åkte vi med honom. Det var så lugnt på sjön. Här passerar vi Snöbådan.
 Det var mycket folk på Buffalo, men inte alls lika mycket som i fjol. Det var lätt att få båtplats.
Vi beställde sniglar till förrätt, så klart. Jag hade så bråttom att måda i mig att jag höll på att glömma att fotografera, men det finns några sniglar kvar ändå!
 Det var helt fruktansvärt gott, och jag luktar säkert vitlök ännu, men vem bryr sig! Till varmrätt tog vi naturligtvis ribs, som de kallar dem, revbensspjäll med andra ord. Jag glömde faktiskt att fotografera dem, men eftersom det är same procedure as last year, så kan jag visa bilden från i fjol. 
 Jag fick mindre pommes frites än i fjol, men det var lika bra det. Efterrätten kom jag faktiskt ihåg att fotografera. 
 Den var naturligtvis också god. Vi drack också en aperol spritz, men den var inte lika god som vanligt, så det var nog ett annat recept. 
 Den var ju god ändå, förstås, men annorlunda. Jag är nöjd med distanshållningen där, det var riktigt bra. Det finns många fina båtar i hamnen där. 


  Det blåste lite mer på vägen hem, men inte alls mycket, så det var en trevlig och rolig dag. 

Kommentarer

Populära inlägg