Fin helg

 I fredags efter jobbet åkte jag hem och hämtade Helge. Sen for vi till Brändskär. Jag tog också med mig hälften av tomatplantorna. Det var varmt och fint. Mats kom hem på Odin, så då körde jag iland och vi träffades hemma. Vi hämtade resten av tomatplantorna. Jag hade redan burit dit jorden, så det var bara att tömma den i odlingslådorna och fylla krukorna. De plantor som blir längst satte jag i krukor i ställningen, och de kortare som klarar att stå ute i odlingslådorna. Jag satte också duk på plantorna i ställningen, men de andra får klara sig utan. 

Det var en fantastiskt fin kväll, och vi åt skaldjur på norra sidan. Vi och Helge njöt verkligen av kvällen. 
Solnedgången var så fin.


Igår åkte vi med goda vänner i deras jolla till Sottunga. Salteriet hade öppet. Vi alla beställde schnitzel. De hade haft massor av folk under dagen, tydligen, för när vi väntat ganska länge kom de och sa att potatisen var slut, och var det ok med sötpotatis istället. Det var ju inte så mycket att göra åt den saken, och det var helt ok. Så klart är det godare med vanlig potatis, men det får bli en annan gång. Schnitzeln var riktigt god och stor, så vi blev riktigt mätta. Det var så fint att åka jolla och det var så fint väder. 
Det var en fantastiskt fin dag i trevligt sällskap. Helge satt i fönstret och väntade på oss när vi kom hem. 😻

Kommentarer

Populära inlägg