Midsommarmiddag på Kastören

Vi hade bestämt oss för att äta midsommarmiddagen på Kastören. Vi badade bastu först, extra länge, dagen till ära. Vi blev riktigt hungriga innan vi for iväg. Till förrätt valde vi båda laxtårta, för det är ju otroligt lyxigt och ingenting vi lagar åt oss själva bara. 

Den var ju otroligt lyxig och god. Till varmrätt valde Mats kött och jag schnitzel. 
Det var också väldigt gott. Jag gillade särskilt rotfrukterna som var tillbehör. Jag tog efterrätt, och det blev lite nostalgi, eftersom de hade knickerbocky glory. Det fanns ju när jag bodde i England på 80-90-talet. Då bestod det ju av banan, maräng, chokladsås och glass. Detta var lite annorlunda, eller bättre, eftersom jag inte är så förtjust i banan. 


Kolasåsen smakade hemgjord, och bären, ja, vad säger man? Det kan inte bli fel med färska bär. Jag ser redan fram emot nästa gång vi ska till Kastören. Då ska jag prova något annat på den nya menyn. 

Kommentarer

Populära inlägg