Höstljuset

Jag åkte till Mariehamn i fredags, eftersom det igen var dags för en föreläsning. Jag åkte till Lemland först och höjde temperaturen på luftvärmepumpen och gjorde upp en brasa. Jag hann handla lite innan kursen också, så att jag skulle ha något att äta när jag kom tillbaka till Lemland. Det var intressant igen. Igår (på lördagen), pågick kursen till kl. 13.45, och då åkte jag genast till Mattssons i Godby. Det börjar bli lite svalare, så jag behövde ett par stövlar, som jag kan ha när det blir för kallt att ha mina skor. Jag hittade både stövlar och mössa, plus en del annat som behövdes. När jag kom till Prästösundsfärjan var ljuset så vackert.

Jag var ganska tidig, så väntade en stund i Hummelvik innan färjan kom. Det var skönt att komma hem sen. Jag hade med mig sushi till mig, och entrecote till Mats, så då fick båda det vi tycker är gott en lördagskväll. Vi drack också en flaska Sekt. Det återuppväckte gamla minnen från när jag studerade i Tyskland och umgicks med gamla vänner där. Jag promenerade till båten idag, och det var så fint väder att det var härligt ute. Solen lyste med ett svagt sken bakom Gunnars.

Även vid Marskil var det fint. Det är ganska högt vatten nu.
Vi är på Brändskär nu, och ska snart bada bastu och simma. Ljuset är fortfarande lika speciellt som igår. 
Detta tog jag på väg till Brändskär. Det är så fint här. Jag tycker att höstfärgerna är så vackra nu. 
Det är så härligt att kunna njuta av naturen på detta vis. 

Kommentarer

Populära inlägg