Promenader

Jag satte upp ett mål denna vecka, för att se om det gick att genomföra. Jag bestämde mig för att gå 10km varje dag. Jag ville få bättre kondition och vet att det gick ganska lätt när jag var yngre, om jag bara satsade på att öka aktiviteten avsevärt under en kort period. Jag promenerar ju eller cyklar till skolan de flesta dagar. Det är inte långt, men jag rör på mig i alla fall. Nu började jag med att gå till skolan, gå en extra slinga på hemvägen och eventuellt en kortare sträcka på kvällen, om jag hade för få steg.  I början fick jag ont här och där, var extra trött och undrade om jag måste ge upp. Dag efter dag har det dock gått bättre, och idag gick jag 10 om i ett streck på morgonen. Det känns skönt. Jag har i morgon också, så vi får väl se hur det går då. Det är så fint i naturen nu med alla höstlöv, trots att de mest intensiva röda och gula färgerna har bytts ut mot lite dovare kulörer. 


På marken finns det ännu lite röda blad. 
Det är fint den här tiden på året. Idag är det vindstilla och vi är på Brändskär för bastubad. Vi måste passa på och njuta av naturen när det går.

 

Kommentarer

Populära inlägg