Årssammanfattning 2021

 Jag har lånat en årssammanfattning från Clara Lidström på  underbaraclaras.se så här kommer min summering av 2021. 

Gjorde du något 2021 som du aldrig gjort förut? Jag stickade flera strömsötröjor. Det är superkul, men nu ska jag prova andra mönster också.

Genomdrev du någon stor förändring? Jag, med hjälp av Mats, som är bra på att nörda ner sig, upptäckte periodisk fasta och vattenfasta. Jag har under året gått ner 25 kg på grund av detta. 

Vilket datum från 2021 kommer du att minnas? Jag är dålig på att minnas datum. Jag minns händelser och platser och människor. Mats och jag firade att vi varit tillsammans i 20 år. 

Vilka länder besökte du? Covid är svaret på den frågan, alltså inga länder! Vi åkte till Åbo över dagen i somras och det kändes exotiskt.

Bästa köpet? Hotellvistelser, restaurangbesök, god mat och dryck och böcker. 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Goda vänner och trevligt umgänge. Helge och Mats.

Gjorde något dig riktigt ledsen? En gammal god vän fick hjärnblödning. 

Saknar du något under 2021 som du vill ha år 2022? Känslan av sorglöshet och frihet att åka vart jag vill när jag vill.

Vad önskar du att du gjort mer? Egentligen inget. Det är ingen idé att titta bakåt och ångra det som inte kan ändras på. 

Vad önskar du att du gjort mindre? Samma som ovan.

Favoritprogram på tv? Mandelmanns. Djur, odling, kreativa, positiva människor. Jag är tillräckligt gammal för att uppskatta dem nu.

Bästa boken du läste i år? Himmel över Alaska av Kristin Hannah.

Största musikaliska upptäckten? Jag lyssnar knappt på musik alls längre, nu när jag kör bil så lite.

Största framgång på det privata planet? Jag är nöjd med att jag klarat av att gå ner i vikt och att stressa upp mig mindre.

Största misstaget? Jag försöker glömma sådant som jag inte kan göra något åt.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag har varit gladare i år. 

Vad spenderade du mest pengar på? Huslån.

Något du önskade dig och fick? Snö i jul. Det var stämningsfullt och vackert.

Något du önskade dig och inte fick? Jag önskar mig ett uterum eller inbyggd altan här på Kumlinge, men jag får fortsätta att drömma om det under 2022!

Vad gjorde du på din födelsedag 2021? Vi var med och målade min svärmors hus och åt sedan och drack gott på Brändskär.

Finns det något som skulle ha gjort ditt år ännu bättre? Jag vill inte gärna tänka så, för många har haft det sämre än jag. 

Vad fick dig att må bra? Vänner, kollegor, bekanta, elever, Mats och Helge, alla andra fina i min närhet, tanken på att vi är privilegierade här där vi bor. Hantverk av alla slag.

Vem saknade du? Jag saknade vänner och släktingar som inte finns mer, eller som är för långt borta på ett eller annat sätt. 

De bästa nya människorna du träffade? Alla som har fått mig att må bra och ha trevligt utan att behöva prestera något. 

Mest stolt över? Jag är stolt över att jag hade nya utmaningar i skolan nu under höstterminen, och att det har gått bra.

Högsta önskan just nu? Jag önskar att Covid-19 blir ett minne blott, och att vi är friska. 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Jag ska träna mer och stressa ännu mindre, samt fasta mer. 



Kommentarer

Populära inlägg