En fin höstdag

Jag är på Brändskär och njuter av att det är lördag. Det blåser ordentligt, men det är ssv vind, så fint i vattnet hos oss. 

Jag var just och tog ett litet dopp, och det är fortfarande ganska varmt i vattnet. Det är 16 grader i vattnet.

Det var skönt. Jag tog en bild mot vassen för att visa hur det blåser, men jag vet inte om det syns så bra.

Helge ligger bredvid mig i soffan nu. 
Jag håller på att läsa en bra bok, som jag lånade på biblioteket. 

Mats har varit i Hammarland idag med sin gode vän som ställer upp i lagtingsvalet. Jag har diskat och plockat lite och pratat med min mamma och syster annars idag. Jag var och tittade i pallkragarna och där växer det ännu lite. Jag gillar squashplantor, de är så dramatiska med sina stora blad och lysande blommor. Squashfrukterna är ju också fina. 
Jag ska vänta med att skörda tills vi just ska åka iland i morgon. Det finns också örter. 
Jag kanske borde frysa in lite färska örter, faktiskt. Det är fint att ha i frysen. Det blev ju så sent med allt i år när det var så kallt i början av sommaren, men nu börjar det också bli lite prydnadspumpor, faktiskt. 
Vi får väl se om de hinner bli orange innan det blir frost, men de är fina så här också. I morgon ska vi åka iland på morgonen, eftersom det lovas blåst på eftermiddagen. Vi har lite att pyssla med också, så det är bra att vara i byn också, trots att vi gärna vill vara här. 

Kommentarer

Populära inlägg