Lärarträff och läkarbesök

Jag är i stan för ovanlighetens skull. Igår hade skärgårdslärarna en träff, och diskuterade samarbete och fick lite matnyttig information. Jag hade redan för länge sen lämnat in en tjänstledighetsansökan, eftersom jag ska till mitt årliga besök till gynekologen idag. Det råkade sammanfalla, så jag stannade i Lemland över natten. Idag har jag passat på att se om jag skulle hitta lite kläder att ha i skolan. Jag hittade en blå poncho. Jag är väldigt nöjd med färgen.

Jag hittade också en blå lite varmare kofta, eftersom det kan vara ganska kallt i skolan.
Färgen är fin även här. Jag passade också på att köpa några böcker. 
Jag har börjat låna böcker på biblioteket nu när skolan är igång, men det är bra att ha böcker hemma också, så att jag alltid har något att läsa. Jag blev rekommenderad Brandmannen av Kvensler, men den fanns inte i bokhandeln, så jag ska se om den finns på biblioteket. Jag börjar med denna annars. Bränn alla mina brev blir en mycket intressant läsning, eftersom jag läste Sven Stolpe när jag var ung och tyckte mycket om den. 

Kommentarer

Populära inlägg