Pepparkaksbak

 Jag tog med mig mina pepparkaksformar till skolan igår, eftersom vi skulle baka pepparkakor. Jag tog en bild av dem, för att inte blanda ihop dem med skolans. Mina:

Detta var skolans formar. 
Jag hade så många dubbletter, så jag gav dem till skolan, när jag tog hem mina igen. De behövs bättre där. Här är den först gräddade plåten.

Eleverna saknade en julgran och en katt, så jag köpte sådana formar när jag var till Mattssons igår kväll. 
Jag måste åka till stan efter skolan för att hämta mina glasögon. De har varit klara att hämta länge, men av olika anledningar har jag inte haft någon möjlighet att hämta dem förrän nu. Jag gjorde klassikern, for med Mergus och kom hem med Alfågeln. Så här ser de nya glasögonen ut. Lite ljusare bågar för omväxlings skull.

Det var ganska halt på Vårdö, men jag har bra vinterdäck, så det är skönt. 
Det var fullt på Alfågeln. Jag satt i bilen och läste. Det är så skönt att ha den där lässtunden på färjan. Just nu läser jag denna 
Älskar isländska deckare! 
Så välskrivet och bra! När jag kom hem väntade jag på att Mats skulle komma hem från spelningen med bandet, och sedan såg vi på inspelningen av På spåret. 

Kommentarer

Populära inlägg