Motion och paj

Mats åkte till stan redan igår på lördag eftermiddag, för att han och de andra som ska skriva regeringsprogram tillsammans skulle träffas och lära känna varandra genom att äta middag tillsammans. Det är ju trevligt. Innan han åkte var vi till gymmet och tränade. Jag åkte dit igen i morse, och kom på att jag skulle varva att gå/springa på löpbandet med att träna med vikter, så att jag inte tröttnar så fort, eftersom det är så erbarmligt tråkigt. Jag gick/sprang då en kilometer och gjorde sedan 10 bänkpress, sprang/gick 1 km och gjorde 10 knäböj, och så vidare. Det funkar faktiskt, men bara om jag är där ensam, förstås. Jag kan ju inte ockupera allt samtidigt, om vi är flera där samtidigt. Jag tror jag ska springa 500 m från och med nu, och träna emellan. Jag får lov att dra streck, eller något, för det kan ju vara lätt att tappa bort antalet annars, men det är definitivt roligare med omväxling. Jag gjorde en LCHF-paj när jag kom hem, av resterna från kycklingen jag lagade igår. Jag hade också tomater som måste användas, så en paj blev perfekt. 

Den var riktigt god, faktiskt. Idag har jag, otroligt nog, skrivit julkort, och behöver bara ta reda på alla adresser nu, så är de klara att skickas i början av december. Jag hade adressbok förr i världen, men ser ingen orsak till det nu för tiden. Jag har också läst, vilket har varit skönt och avkopplande. 
Jag läser nu bok nummer 6 i denna serie. Jag vet faktiskt inte om det finns en bok nr 7 ännu. Jag lånar en bok i taget på biblioteket. Det har varit bra söndagssysslor, med andra ord. 

Kommentarer

Populära inlägg