Promenad till skolan


Idag var det varmare och det blåste nästan inte alls. Jag tog på mig mina nya julklappsstövlar. Jag är väldigt nöjd med dem. 
Solen kom knappt över horisonten, men det är ljusare, det är ljusare! Det är så skönt. Rimfrost på nyponbuske. Det är mycket rimfrost på allt nu. 
Det är vackert i ”Hagan” på vägen till skolan.
Åt andra hållet var det lite mörkare. 
Jag stannade i skolan en stund och planerade morgondagen, pratade med de kollegor som var på plats och började med planeringen för veckan jag ska vara tjänstledig. Sen ville jag fortsätta fira jullovets sista dag, så började gå hemåt. Himlen var faktiskt ljusare nu.
Jag bar in en massa ved och såg när jag skulle dricka kaffe, att solen tittade fram till och med. Eller ljuset som solen skapar i alla fall.
Det var tjock rimfrost på bordet på altanen. 
Helge kom och satte sig bredvid mig. 
Som ni ser lyfter han vänster tass och kloar med den. Han är så gullig och jag är inte det minsta jävig!😁

Kommentarer

Populära inlägg