Trettondagen

Jag gav mig iväg till stan igen i fredags. Det var kallt. Isen har lagt i Hummelvik. 

Jag tog bussen till Mariehamn och det är mycket mer snö på fasta Åland än på Kumlinge. Kallt, men vackert. Detta är utsikten från hotell Arkipelag. 
Mats och jag skulle nämligen sova här en natt, eftersom Ålands näringsliv hade julfest. 
Fint, lyxigt rum. 

Efter att vi ätit lunch tillsammans och checkat in gick Mats till jobbet och jag gick på stan. Det var riktigt halt överallt och kallt, men det var fint. Jag köpte pluppar till två olika örhängen, efter att ha tappat dem någon gång, och inte kunnat använda örhängena efter det. Jag köpte också två klänningar och sökte innersulor av ylle, men hittade inga, så jag gick tillbaka till rummet. Jag passade också på att läsa min bok, njuta av utsikten och vila lite. När det började närma sig slutet på Mats arbetsdag gick jag ner till receptionen och hämtade två små flaskor skumvin i en hink som jag sedan fyllde från ismaskinen.
Mats kom efter en stund och vi satt och pratade en stund och sedan var det dags att förbereda oss för festen. Jag tog inga bilder på festen, men det var en väldigt trevlig kväll. Det var orkester till och med, så vi dansade lite också. På morgonen gick vi ner till frukosten. 
Jag drack tre(!) muggar kaffe. Det var så gott. Det är så lyxigt med hotellfrukost. Här satt vi och trängdes inte direkt. Vi är alltid morgontidiga. 
Vi gav oss sedan iväg mot Hummelvik och åkte hem till Helge. Det var -16 grader ute när vi kom hem. Helge var glad att vi kom hem. Det var också skönt att vara hemma igen.Vi såg på inspelningen av På spåret från kvällen innan och tog det lugnt resten av dagen, medan vi eldade i spisen. 

Kommentarer

Populära inlägg